İnternet sitemizde yaşayacağınız deneyimi arttırmak, size özel reklamlar çıkarmak ve ayarlarınızı hatırlamak için ilk ve üçüncü parti çerezlerini kullanıyoruz. Devam ederseniz, çerez kullanımını onaylamış olacaksanız. Daha fazla bilgi için (örneğin çerez kullanımının nasıl kaldırılacağı ile ilgili) çerez politikası sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Tamam
advertisement

Sahurda yardımcı olacak 10 öneri!

Diyetlerde sık sık duyduğunuz her şeyden ye ama az ye tam da sahur için söylenmiş! Sahur menünüz dengeli bir şekilde protein, karbonhidrat ve yağ içeren besinlerden oluşmalı. Aynı zamanda sizi gün boyu sürecek oruç sürecine en iyi şekilde hazırlamalı. Peki sahurda nelere dikkat etmeliyiz?

1. Gün boyu tokluk hissi yaşamanız önemli. Karbonhidrat tercihinizi tam buğday ve çavdar ekmeklerinden yana kullanırken, protein bakımından yüksek olan; peynir, yumurta ve yoğurdu gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.


2. Seçtiğiniz yiyecekler uykuya geri döndüğünüzde sizi rahatsız etmemeli bu yüzden ağır ve yağlı yiyeceklerden uzak durun.

 

3. Midenizi ve metabolizmayı zorlamamak için yavaş yemek yemek önemli. Bir an önce uykuya dönebilmek için hızlı yemek yemeyin. Yemek sonrasında en az yarım saat beklemek ise en ideali.

4. Özellikle su kaybının yüksek olacağı yaz aylarında bulunduğumuz için tuz oranı düşük besinleri tercih etmek gerekiyor. Örneğin; salam, sucuk ve sosis gibi bol yağ ile tuz içeren yiyecekler gün içinde susamanıza sebep olacaktır.


5. Sahurda ceviz, fındık ve badem gibi yemişlerden tüketebilirsiniz. Böylece içerdikleri doğal yağlar beyninize tokluk sinyalleri gönderecektir.

6. Şekerli ve tatlı ürünler kan şekeri dengenizi bozarak hızlı acıkmanıza neden olacağından bu besinleri akşama bırakmak daha iyi. Meyveler de buna dahil!


7. Sütünüzün içine biraz tarçın ekleyerek insülin tırmanışlarınızı dengeleyebilir ve çok daha uzun süre tok hissedebilirsiniz.

8. Değişen beslenme düzeni yüzünden Ramazan ayında bağırsak tembelliği yaşıyorsanız bu öğünde lif bakımından zengin kuru kayısı veya hurma tüketerek bağırsak hareketlerini düzenleyebilirsiniz.


9. Çay tiryakileri bu madde sizi ilgilendiriyor! Uzmanlar çay içmeyi sahur yerine iftara bırakmayı öneriyorlar çünkü çayın idrar söktürücü özelliği vücuttan hızlı bir şekilde su atılmasına ve oruç sırasında susuzluk çekmenize sebep olabiliyor.

10. Tansiyon problemi olmayanlar terleme ile vücuttan atılan mineralleri yerine koyabilmek için 1 şişe maden suyu tüketebilir.

 Şimdiden afiyet olsun!



Sahurda yardımcı olacak 10 öneri!
Kategori