10 adımda stresi gönderin, mutlu hissedin!

Salı 12 Ekim

10 adımda stresi gönderin, mutlu hissedin!

 

Olumsuz duygular sizi kolayca etkisi altına alıyorsa, kısa sürede bu kara bulutları dağıtıp iyi hissedebilirsiniz. Yüzünüzde tatlı bir tebessüm bırakacak 10 kolay adımla stresi uzaklaştırabilirsiniz.

 

Dokunun, hissedin

En sevdiğiniz pijamalarınızı giyin, yumuşacık bir battaniyeyi üzerinize çekin. Uzmanlar, dokunduğumuz nesnelerin ruhsal durumumuzu etkilediğini ve yumuşak dokumaların duygularımızı rahatlattığını kanıtladı.

 

Dekorasyona tuz lambası dahil edin

Salonunuza yerleştireceğiz bir tuz lambası sadece dekoratif olmakla kalmayacak size şifa da verecek. Kristal tuz lambaları, eksi iyonlar üreterek yorgunluğa, strese, astım nöbetlerine, alerjilere, baş ağrısına ve cilt rahatsızlıklarına iyi geliyor; havadaki nemi ve kokuyu hafifletiyor, rahat bir uyku ortamı yaratıyor.

 

Evinizi düzenleyin

Ülkemizde de satış rekorları kıran Mutluluk Projesi kitabının yazarı Gretchen Rubin, birçok insanın evi ve iş yeri derli toplu iken ruhunun da sakinleştiğini söylüyor. Eğer çok bunaldıysanız uzun süredir sizi rahatsız eden bir yeri toplamaya başlayın. Sadece bir çekmece bile sizi rahatlatmaya yetecek.

 

Çevrenizdekilere yardım edin

Bozuk parası çıkışmayan birinin park ücretini ödeyin, seyahate giden arkadaşınızın kedisine göz kulak olun, yaşlı komşunuzun alışveriş torbalarını taşıyın... Pozitif duygularınızın ne kadar hızla yükseldiğini fark edince şaşıracaksınız.

 

Size ait bir gün planlayın

“Yorgan altı” günü yapın. Dolabınızı sağlıklı gıdalar ve içeceklerle doldurun. Sevdiğiniz kitapları yanı başınıza dizin. Uzun zamandır izlemek istediğiniz bir filmi izleyin. Bugün kimsenin sizi rahatsız etmesine izin vermeyin.

 

Yeni bir hobi edinin

Bir günün birkaç saatini boyalar ve fırçalara ayırmaya ne dersiniz? Ya da ilgi alanınıza göre fotoğraf çekmek, balık tutmak, yazmak da olabilir. Birkaç saatlik bu uğraş sizi bütün gün, hatta bütün hafta daha mutlu edecek...

 

Şarkı söyleyin

Müziğin ruh halinizi değiştirmesi için sadece ve sadece bir saniyenin 20’de biri kadar zamanın yeterli olduğunu biliyor muydunuz? Hepimizin içimizi kıpırdatan favori şarkılarımız var. Azlığı depresyona neden olan serotonin seviyesi hızla artacak, ruh haliniz hemen düzelecek.

 

Çalışma masasına yeşili ekleyin

Araştırmalar gösteriyor ki; ofislerinde en az bir bitki bulunan insanlar, saksılardan uzak duranlara göre hem daha mutlu çalışıyor hem de hayattan daha çok zevk alıyor. Bu nedenle fazla bakım gerektirmeyen bir bitki seçin; bir bambu olabilir.

 

Grup oyunları oynayın

Sizi hızlı düşünmeye zorlayacak oyunlar olumlu duygular geliştirmenize yardımcı oluyor. Konu ne olursa olsun; bunun hakkında hızlı düşünmek, kişinin kendini daha yaratıcı, enerjik ve güçlü hissetmesini sağlıyor.

 

Şifrenizi değiştirin

Şifrenizi olmasını istediğiniz bir sonucu içerecek şekilde değiştirin. Çünkü beyniniz kokular, sesler, renkler ve yazılı kelimeler gibi dış etkenlerle uyarılıyor. Bir düşünün, bugünlerde hedefiniz neyse e-posta’nızı açarken ona uygun bir şifre belirleyin.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.