20 adımda vücudunuzu sevin

Salı 14 Eylül

20 adımda vücudunuzu sevin

 

Yaz mevsimini doyasıya yaşayacağımız günler geldi çattı! Gelin işe vücudunuza yatırım yapmakla başlayın.

Kısıtlamalarla dolu bir dönemden çıktık. Bu yaz hem zihninizde hem bedeninizde harikalar yaratmaya başlayın. İlk işiniz sağlıklı beslenmek ve düzenli egzersiz yapmak olsun. Meditasyon yapmayı deneyip, sakinleşmeye, zihninizi temizlemeye, dinlendirmeye de çalışın. Tüm bunları yapabilmek için biraz çabalamanız gerekse de yılmayın. Haydi başlayalım!

 

Bedeninize inanın

Sınırlarınızı zorlayın. Özellikle egzersiz yaparken, rutinin dışına çıkmak istediğinizde limitlerinizi görebilmek ve beden farkındalığınızı arttırabilmek adına daha önce yapmadığınız egzersizleri deneyin.

 

Harekete başlayın

Mucizelerle dolu, hareket etmeye programlanmış insan bedeni sürekli oturmayı hak etmiyor. Bulunduğunuz ya da çalıştığınız yer neresi olursa olsun, elinizden hatta ayaklarınızdan geldiğince ayakta durmaya çalışın. Unutmayın, hareket özgürleştirir!

 

Mutluluk kaynağınızı bulun

Eminiz ki hobileriniz vardır. Kitap okumak, müzik dinlemek ya da sinemaya gitmenin dışında farklı hobilere de hayatınızda yer açın. Kendinizi yeniden keşfetmeye çalışın.

 

Sosyal medyayla aranıza sınır koyun

Elbette sosyal medya hesaplarınızı kapatmayın. Ama elinizde telefonla, kaç beğeni aldığınızı kontrol etmek yerine, bu durumu en aza indirgeyin ve bağımlılık safhasına gelmekten kurtulun. Böylece kendinize daha fazla zaman ayırın.

 

Başlamak bitirmenin yarısıdır!

Uzun zamandır planladığınız diyete başlamaya ne dersiniz? Bedeninizde değişiklikler yapmak, fazla kilolarınızdan kurtulmak için öncelikle net bir karar verin. Bu karara sadık kalabilmek, uygulamaya geçebilmek de ikinci adım olsun. Ama ilk adım her şeyden önemli, yeter ki vazgeçmeyin!

 

Gülümseyin

Kendinizi mutlu ve iyi hissetmek için hayatınızda ne olursa olsun gülümsemekten ve kahkaha atmaktan vazgeçmeyin. İçinizdeki sevinci olabildiğince yaşayın. Sizi olumsuz etkileyen kişi ve olaylardan uzak durun. Olumlu duygulara ve bunu sağlayacak durumlara yönelin.

 

40!

Ağzınıza attığınız her lokmayı tam 40 kez çiğneyin. Unutmayın ki metabolizmayı rahatlatmanın ilk yolu ağızda, çiğnemede başlıyor. Birkaç defa çiğneyip yutarak hızlı yemek yemeyin. Böylece kilo almanızı da engelleyin. Ne kadar yavaş, o kadar sağlıklı mottosunu unutmayın.

 

Sağlıklı atıştırmalıklara öncelik verin

Karnınız ana öğün öncesi ve sonrasında hafif acıkmaya başladığında, eliniz ve gözünüz şekerli, tuzlu gıdalara gitmesin. Unutmayın ki çiğ sebze, çiğ kuru yemiş, yoğurt ve benzeri sağlıklı atıştırmalıklar da var.

 

Hafif ve lezzetli

İyi beslenme düzenine geçmeye çalışan biriyseniz, mutfağınızdan zeytinyağını eksik etmeyin. Her fırsatta sebzelerle bu sağlıklı altın sıvıyı buluşturun.

 

Uyku düzeninizi oturtun

Sabahları enerjik ve iyi hissederek uyanmanın tek şartı, her akşam belli bir saatte yatmaktan geçiyor. Uyku kalitesi de bu enerjik hali destekliyor. Uyku düzeniniz rutine girdiğinde, çok daha dinç hissedeceksiniz. Altı-sekiz saatlik gece uykusundan ödün vermeyin.

 

Açlığınızı kontrol edin

Tüketmeniz gereken öğünler dışında acıkıyorsanız dikkat! Tercihlerinizi bir kez daha gözden geçirin. Sağlıklı besinlerin yer aldığı ana ve ara öğünler tüketirseniz, başka bir şey yemeye ihtiyacınız olmaz. Bol su içmeyi de ihmal etmeyin.

 

Ter atmaya çalışın

Spor yaptığınız süreyi iyi değerlendirin. Bedeniniz en önemli enstrümanınız! Onu en iyi şekilde beslemek, geliştirmek ve ruhunuzu iyileştirmek de göreviniz. Terlemediğiniz antrenmanı, antrenmandan saymayın!

 

Dik durun

Günlük hayatın getirdiği alışkanlıklar çoğu zaman dik durmanıza engel olabilir. Ama biraz daha dik, kendinden emin durabilmek için kendinize sürekli hatırlatmalar yapın. Böylece hem duruşunuz ve omurganız daha sağlıklı hale gelecek, hem de dışarıdan yüksek özgüvene sahip biri olduğunuz fark edilecek.

 

Rahat bir öğle arası

Tüm gün çalışmanıza rağmen, kendinize geniş bir konfor alanı sağlayamadığınız sürece işinizde ne kadar verimli olabileceğinizi düşündünüz mü? En azından öğle tatillerinizi bir saatle sınırlandırarak biraz keyif yapın.

 

Çare soğuk su!

Yapılan bir araştırmaya göre, her öğünden önce tüketilen yarım litre soğuk/ılık su, 12 hafta içinde sağlıklı şekilde kilo kaybına yüzde 44 oranında olanak sağlıyor.

 

Egzersiz partneri edinin

Spor salonunda egzersiz yaparken biraz motivasyona ihtiyacınız olabilir. Sizi kolunuzdan tutup, zorla götürecek birileri mesela... Sporda edineceğiniz arkadaşlarla egzersiz rutininizi oluşturabilir, birlikte forma girerken eğlenebilirsiniz.

 

Küçük tabaklar kullanın

Yemek yerken midenizi zorlayarak doymanıza gerek yok. Porsiyonlarınıza dikkat ederek, kilonuzu kontrol altına almaya çalışın. Tabağı ağzına kadar doldurmayın. Sadece ihtiyacınız olanı alın. Açık büfelerde kendinizi kaybetmeyin!

 

Yürüyüş zamanı

Günlük hareket kapasitenizin biraz üstüne çıkmaya çalışın. Gün içinde atılması gereken adım sayısı 10.000 ancak bu sizin gibi sağlıklı beslenen ve spor yapan biri için yeterli olmamalı, değil mi? Gelin, en az 15.000 adımda anlaşalım! J

 

Acıya odaklanmayın

“Çıtkırıldım” bir yapıya sahipseniz, biraz zorlanabilirsiniz. Ama yaşadığınız herhangi hafif dereceli ağrı ve acıda, düşünce gücünüzle bu duygunun üstesinden gelebilirsiniz. Unutmayın ki her şey zihinde başlar ve neye inanırsanız onu yaşar, hissedersiniz.

 

Kahvaltıyı atlamayın

Hep söylüyoruz, günün en önemli öğünü kahvaltı! Tüm günün metabolik işleyişini belirleyecek öğün. Besin değerleri sağlıklı ve yüksek bir kahvaltı yaparsanız, sonrasında da iyi öğünlerle devam etme şansınız olur.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.