6 dakikada işlem tamam!

Salı 12 Ekim

6 dakikada işlem tamam!

 

Sürekli oturarak çalışmanın getirdiği riskleri azaltmak için ister evde ister ofiste uygulayabileceğiniz basit egzersizler var. İhtiyacınız olan ise sadece bir sandalye, iki dambıl. Bu dört hareketle, sadece 6 dakikada tüm vücudunuzu çalıştırın.

 

Squat                                                 

Kalça ve bacaklar

Ayaklar birbirine paralel, bacakları kalça hizasında aralayın. Kolları göğüs hizasında öne uzatın. Bir sandalyeye oturur gibi dizlerden bükülerek ve kalçayı hafifçe dışa doğru çıkararak çömelin. Göğüs açık, dizlerin ayak parmaklarını geçmemesine, ayak bilekleri ile dizlerin aynı hizada olmasına dikkat edin. Doğrulup tekrarlayın.

 

Dips

Arka kol

Sandalyenin kenarına kalçanızı koyun, kalçanızın yanlarından da ellerinizle sandalyeyi kavrayın. Bacakları öne düz uzatın. Kalçanızı sandalyeden sıyırın. Kollarınızı dirsekten bükerek kalçanızı yere yaklaştırın. Nefes verirken kendinizi yukarı iterek başlangıç pozisyonuna dönün. Hareket sırasında boynunuzu uzun tutun ve ileriye bakın.

 

Dambıl yana açış

Sırt

Sandalyeye oturun. Belden katlanarak göğsünüzü bacaklara yaklaştırın, omurgayı düz tutmak için yere doğru bakın. Her iki dambılı bacakların arkasında avuçlar birbirine bakacak ve dirsekler hafif bükülü olacak şekilde tutun. Bu pozisyondayken omurganın ve dirseklerin pozisyonunu bozmadan dambılları iki yanda yukarı omuz hizasına doğru kaldırıp tekrar bacakların altında birleştirin.

 

Sandalyede şınav

Göğüs

Sandalyeye ellerinizi koyun, bacakları geride düz uzatın. Dirseklerden bükülerek göğsünüzü sandalyeye doğru yaklaştırın. Ellerle sandalyeyi iterek başlangıç pozisyonuna dönün.

 

NOT: Egzersizleri 12 tekrar x 2 set şeklinde uygulayın. İki egzersiz arasında

30 saniye dinlenin.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.