Bir gıdanın nesi var, iki gıdanın sesi var

Salı 12 Ekim

Bir gıdanın nesi var, iki gıdanın sesi var

 

Beraber yenildikleri zaman etkisi artan bazı besinler bulunuyor. Yani tek başına yediğinizde iki kaplan gücündeki ıspanak, yanında avokado tükettiğinizde 10 kaplan gücüne çıkabiliyor.

 

Nohut ve Kırmızı Biber

Pek çoğumuz demir eksikliği yaşıyoruz. Demir açısından zengin besinleri bol miktarda tüketmek bile vücudun demiri işleme sokmaması halinde bir işe yaramıyor. Bitkisel kaynaklardan alınan demirin vücuttaki emilim oranı da daha düşük oluyor. Peki beslenmemizde mutlaka yer vermemiz gereken kuru baklagillerden olan nohuttan gelen demir boşa mı gidecek? Hayır! Nohut yemeğinin içine C vitamini içeren kırmızı biber eklemek demirin hücrelere girmesini sağlıyor. Çünkü kırmızı-turuncu renkteki sebzelerde bulunan C vitamini, demir emiliminde anahtar rol oynuyor ve bitkisel kaynaklı demirin kilidini açıyor. Böylece kan hücereleri demiri içeri alabiliyor.

Humusun üzerine kırmızı biber ekleyebilir ya da salatalarınızı nohut ve kırmızı biber ile zenginleştirebilirsiniz.

 

Ispanak ve Avokado

Yaş faktörünün yanı sıra yetersiz ve dengesiz beslenme, stres ve genel kirlilik de göz sağlığımızı olumsuz etkiliyor. Özellikle C ve E vitaminleri ile lutein göz sağlığı için önem taşıyor. Ispanak, gözlerimiz için koruyucu olarak görev yapan lutein ve A vitamini içeriyor. Avokado da antioksidan vitaminler olarak bilinen A, C ve E vitaminleri açısından çok zengin... Ayrıca avokado, lutein ve A vitamininin emilmesini sağlayan yağları da içeriyor. Haşlanmış ıspanak salatanızın üzerine zeytinyağı yerine avokado ekleyebilir ya da ıspanak ve avokadoyu püre haline getirip, et yemeklerinizin yanında sos olarak kullanabilirsiniz.

 

Yoğurt ve Öğütülmüş Keten Tohumu

Probiyotik içeriği ile bağırsak dostu olan yoğurda Omega-3 kaynağı keten tohumu eklemek sindirim sistemini düzene sokuyor. Probiyotik yoğurdunuzun üzerine bir çay kaşığı keten tohumu ekleyebilir ya da meyveli yoğurtlara, keten tohumuyla zenginleştirilmiş müsli ilave edip tüketebilirsiniz.

 

Yulaf ve Elma

Yulaf kepeğinin yapısında betaglukan isimli suda çözünebilen bir lif bulunuyor. Kolesterolün dengelenmesinde olumlu etkileri olan betaglukan kalp krizi riskini azaltmaya da yardımcı oluyor. Elma ise içindeki pektin maddesi ile kötü kolesterol LDL’yi düşürüyor ve iyi kolesterol HDL’yi artırıyor. Çalışmalar, her gün orta büyüklükte iki elma yemenin kolesterol seviyesini yüzde 16 oranında düşürdüğünü gösteriyor. Kahvaltıda yulaf ezmesi ve süt ikilisinin üzerine elma doğrayabilir ya da süt ve elma püresini pişirerek üzerine tarçın serpebilirsiniz.

 

Brokoli ve Yumurta

Premenstrualsendrom (PMS), kadınlarda adet öncesi dönemde başlayan ruhsal ya da fiziksel birtakım belirtileri ifade eden bir terim... PMS’nin en önemli nedenlerinin vitamin ve mineral yetersizliği. PMS şikayeti olan kadınların yüzde 30-40’ı ise kalsiyum ve D vitamini eksikliği yaşıyor. Brokoli, kalsiyumdan zengin iken yumurta ise doğal bir D vitamini kaynağıdır. Omlette yan yana oldukça lezzetli duracaklarından emin olabilirsiniz.

 

Domates ve Zeytinyağı

Vücut için bilinen en etkili antioksidan olan likopen en çok domateste bulunuyor. Özellikle güneşin ciltte yarattığı tahribatları önlemeye yardımcı olan likopenin vücuttaki kullanımını artırmak istiyorsak üzerine biraz zeytinyağı eklemek yeterli. Domatesin içindeki likopenin, yağda eriyen bir besin öğesi olması, zeytinyağı sayesinde emilimini artıracaktır.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.