Diyet motivasyonunuzu yeniden kazanın

Salı 12 Ekim

Diyet motivasyonunuzu yeniden kazanın

 

Sağlıklı yaşam ve kilo kontrolü için diyet yapıyorsunuz ama arada kaçamaklarla bu süreci sekteye uğratıyorsanız, belli ki ihtiyaç duyduğunuz motivasyon kaynağıyla henüz karşılaşmadınız.

 

Diyet yapmak ve bundan olumlu sonuçlar almak herkesin keyfini yerine getirir. Ancak bazen çevresel etkenler, takılma kiloları ve plato evreleri nedeniyle diyet süreci sekteye uğrar. Böyle durumlarda da diyetten sıkılma ve bunun getirdiği kaçamaklar kaçınılmaz olur. Kabul ediyoruz, bu durum hemen herkesin başına gelebilir. Ama bu süreci tersine çevirip, telafi etmek hiç de sandığınız kadar zor değil.

 

Bozulan moralinizi onarın

Moraliniz bozulduğunda şeytana uymanız anlaşılabilir bir durum ancak şunu unutmayın ki ağır bir yemek sizi daha fazla depresyona sokar. Bisküvi, kek gibi trans ya da doymuş yağdan zengin bir kaçamakta sonuç değişmez. Ruh halimiz, beyne kan şekeri aracılığı ile düzenli şekilde glikoz ulaştırılması sayesinde dengelenir. Ancak bu tür gıdalar kan şekerinde hızlı yükselmeye ve aynı hızda düşüşe neden olduğu için dengeniz daha fazla bozulur.

Çözüm: Selenyum

Canınız sıkıldığında yemek tercihinizi yağsız et, balık veya yumurta ile hazırlanan gıdalardan yana kullanın.

 

Strese yenilmeyin

Kendinizi baskı altında hissederken şekerli gıdalara yönelme ihtimaliniz yüzde 50 daha fazla! Listenizin ilk sıralarında da çikolatalı kekler, dondurma ve tatlılar yer alıyor. Eğer siz de zaman zaman bu gıdalara karşı inanılmaz bir istek duyuyorsanız, sorun stres olabilir. Çünkü stres; vücutta adrenalin salınımına yol açıyor. Adrenalin ise enerji depolarınızdan yani glikojenden kullanıyor. Aynı sırada salınan kortizol ise vücudunuza eksilen enerji kaynaklarını tekrar doldurmanız için talimat veriyor.

Çözüm: Omega-3

Hayatınızdaki stres faktörlerini azaltmaya çalışmanın yanı sıra kortizol ve adrenalin seviyelerinizi kontrol altında tutmak için vücuda gereken yağ asitlerini almaya özen gösterin. Bunun için somon balığı, ton balığı, ceviz ve balık yağı tüketin. Omega-3 yağ asitlerinin, sizi aynı zamanda kalp hastalıklarından koruyarak, hormon dengenizi de düzenleyeceğini de unutmayın.

 

Uykusuzluk iştahınızı açmasın

Sıcak hava, aklınıza takılan işler, özel hayat, belki de tepenizde dönüp duran sivrisinek... Sebep ne olursa olsun, uykusuz kalmak diyet yapan herkesin insanın kabusudur. Çünkü uykusuzluk ghrelin hormonunun seviyesini artırırken, leptin hormonunun seviyesini düşürüyor. Bu da iştah dengesinin alt üst olmasına yol açıyor.

Çözüm: Karbonhidrat

Nasıl olur demeyin! Bahsettiğimiz karbonhidratlar kek, börek, poğaça değil. Sizin triptofandan zengin yoğurt, süt, muz, tam tahıllı ekmek ve hindi tercih etmeniz gerekiyor. Çünkü sağlıklı karbonhidratlar, uyku hormonları melatonin ve serotonini yükselten bir aminoasit olan triptofan içeriyor.

 

Dışarıda yemekten korkmayın

İş yemeğine çıkmanız gerekti ve biraz da fazla kaçırdınız! Tek öğünle hemen kilo alacağınız endişesine kapılmayın. Unutmayın ki 1 kg eşittir 7000 kalori. Laf aramızda, önceki akşamın telafisi için ertesi gün çok az yeme hatasına da düşmeyin. Aksi halde akşama doğru kendinizi kaybedip aşırı yemeye başlamanız mümkün.

Çözüm: Protein

Gün boyu kendinizi açlığa mahkum etmek yerine çok acıkana kadar sabredin ve o an geldiğinde proteinden zengin bir yemek yiyin. Örneğin; ızgara somon, tavuk ya da yağsız etin yanında yeşil sebze ve salata tüketin. Böylece kan şekerinizi dengeleyip açlık ataklarının önüne geçin. Ağır yemeğin ertesi sabahında kendinizi halen şişkin hissediyorsanız yeşil çaydan yardım alın.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.