Doğru beslenerek içinizi ısıtın

Salı 12 Ekim

Doğru beslenerek içinizi ısıtın

 

Havalar soğuduğunda çay-kahve içerek ısınmaya çalışıyorsanız, önerilerimize kulak verin. Belki de çözüm mutfağınızda gizlidir!

 

Mevsime bağlı oluşan ısı değişimleri nedeniyle çoğu zaman ne giyeceğimizi, nasıl sıcak kalacağımızı şaşırabiliyoruz. Beslenme düzenimize ekleyeceğim birkaç gıda ise içimizi ısıtmaya, dondurucu soğuklarla mücadele etmemize yardımcı olabiliyor.

 

Muz

Adını duyunca aklınıza ilk olarak potasyum geliyorsa, haklısınız! Çünkü bir adet muzda tam 370 mg potasyum bulunuyor. Günlük magnezyum ve B vitamini ihtiyacını karşılayan muzu günün her saati tüketebilirsiniz. Kahvaltılarınızda fıstık ezmesi ya da reçellerle birlikte yiyerek enerjisini yükseltebilir, dışarı çıktığınızda kanınızı donduran soğuğu görmezden gelebilirsiniz.

 

Pekmez

“Pekmez ye, üşümezsin!” Büyüklerimizin bir bildiği var elbette. Üzüm, dut, ardıç ve keçiboynuzu gibi çeşitleri bulunan pekmez, doğal ve katkısız olduğu müddetçe bir sorun yaratmıyor. Her sabah kahvaltıdan önce ya da sonra yiyeceğiniz bir yemek kaşığı pekmez, sizi gün içinde sıcak tutmaya yardımcı oluyor. İçindeki doğal şeker sayesinde kan değerlerinizi ve kan basıncınızı olması gereken seviyeye getirerek enerjinizi de koruyor.

 

Avokado

Sağlıklı beslenmeyi bir yaşam şekli haline getirmiş kişilerin sıkça tükettiği avokadonun faydaları saymakla bitmiyor. Doymamış yağ asitleri ile yüksek kolesterolü engellemesiyle bilinen avokado, bünyenizdeki toksik maddeleri etkisiz hale getirerek, oluşabilecek tüm hastalıklara karşı koymaya yardımcı oluyor. Avokadoyu tüketebilmeniz için yumuşamasını beklemeniz gerekiyor. Sonrasında da ister dilimleyerek ister kaşıklayarak ya da salatanızın, yemeğinizin yanında yiyebilirsiniz.

 

Hindistan cevizi yağı

İçinizin ısınması asıl amacımız ama diğer bir yandan da soğuk havanın cildimize gösterdiği olumsuz etkileri de görmezden gelmemeliyiz. Hindistan cevizi yağı da hem içinizi ısıtacak hem de cildinizin pH dengesini korumaya yardımcı oluyor. Örneğin, tatlılarınızda kullanabilirsiniz. Eğer tüketmekten hoşlanmıyorsanız, miktarında aşırıya kaçmamak şartıyla kuru bölgelerinize sürebilir, kağıt havlu yardımıyla fazla yağı giderebilirsiniz.

 

Ceviz

İster tek başına, ister salatanızın içinde, ister tatlınızın üzerine koyarak... Her gün düzenli olarak üç-dört adet tüketilmesi tavsiye edilen ceviz, kalp atışlarını düzenlemesinin yanı sıra Omega-3 ve Omega-6 yağları sayesinde üşümenize de engel oluyor. Antioksidan etkisi gösterirken, aynı zamanda kas dokusunu yenilemeye yardım ediyor.

 

Tatlı patates

Görünümü normal patatesi andırsa da içi daha koyu renge sahip olan tatlı patatesin tadı, pişmiş kestaneyi andırıyor. Lif oranı yüksek olan bu sebzenin bir adedinde 26 g karbonhidrat bulunuyor. Yağ oranı ise yok denecek kadar az. Tatlı patatesin bağışıklık sistemini koruyan ve soğuk algınlıklarını engelleyen bir etkisi de bulunuyor.

 

Bal kabağı

A, C, K vitamini, potasyum, fosfor, magnezyum ve kalsiyum değerleri açısından zengin bal kabağı, kansızlık nedeniyle üşüyenlerin bir numaralı kurtarıcısı. Yüksek oranda lif içeren bu besin, sindirim sistemini rahatlatarak hızlandırıyor. Beta karoten ve likopenden zengin olması ile kalp rahatsızlıklarını da önleyen bal kabağı, kasları güçlendirerek vücut direncini iki katına çıkarıyor.

 

Zencefil

Soğuk algınlığına yakalanmak üzeresiniz ya da çoktan yakalandınız. Sizi ayağa kaldıracak, vücudunuzdaki tüm toksinlerden terleterek arındıracak bir şeye ihtiyacınız varsa çare zencefilde. Solunum yollarını açması, iyi bir antioksidan olması ve uykuyu rahatlatması gibi özelliklere sahip olan zencefil; mide rahatsızlıklarını iyileştiriyor, bağırsaktaki işleyişi düzenliyor. En önemlisi de kalp ritmini düzenlemeye yardımcı oluyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.