Fark etmeden kilo verin

Salı 28 Eylül

Fark etmeden kilo verin

 

Kendinizi yormadan, listelere bağlı kalmadan, kolay, rahat hatta keyifli bir şekilde kilo vermek ister misiniz? Yaşam şeklinizde yapacağınız birkaç düzenleme ve sağlıklı tercihlerle bu mümkün.

 

Düzenli uyuyun

Kilo vermede düzenli uyku büyük önem taşıyor. Vücudunuz için yeterli olmayan uyku saatleri, ertesi gün vücudunuzda ödem birikmesine neden oluyor. Bu durumda tartıda kilonuzu fazla görüyorsunuz ve üzülüyorsunuz. Ayrıca yapılan bilimsel çalışmalar, gece geç saatlere kadar oturan kişilerin daha fazla kalori tükettiğini ve uzun vadede daha fazla kilo aldığını da kanıtlıyor.

 

Daha az şeker tüketin

Basit şeker, vücudunuzun en büyük düşmanı! Miktarına ve sıklığına her zaman dikkat etmek zorunda olduğumuz şekeri tükettikçe, vücut daha fazla istemeye başlıyor. Bu durumda vücut şekli istenmeyen biçimde değişiyor. Eğer kilo vermek istiyorsanız, uzak durmanız gereken besinlerin başında şekerli olanlar geliyor.

 

Sağlıklı içeceklere yer açın

Hazır içecekler, bol şekerli çaylar ve kahveler günlük kalori alımını, haliyle de istenmeyen kiloları kaçınılmaz hale getiriyor. Hazır meyve suyu yerine az miktarda şeker eklenerek hazırlanmış limonatanın içine nane ve dondurulmuş çilek ekleyerek de keyifli bir içecek hazırlayabilirsiniz. Bu şekilde günde ortalama 450 kalori daha az alarak, bir ay içinde alma riskiniz olan 2,5 kilodan kurtulmuş olursunuz. 

 

Yavaş yiyin

Algılama hızı çok yüksek olan beynimizin tokluk hissini algılaması yaklaşık 20 dakika sürüyor. Bu nedenle yemek yerken ilk önce yemeğe başladığınız saate bakmalı ve yemeğinizi ortalama 20 dakikada tüketmelisiniz. Tempolu yenilen büyük porsiyonlar yerine, keyifle tüketilen küçük porsiyonları tercih etmek ve yavaş yemek daha az beslenerek doymayı ve masayı huzurlu terk etmenizi sağlıyor.

 

1 kase çorba için

Öğle veya akşam yemeklerinin öncesinde çorba içmeye özen gösterin. Lif içeriği yüksek sebze çorbaları veya geleneksel çorbalarımız olan tarhana, mercimek ya da ezogelin, tokluk hissinin daha çabuk oluşmasını sağlıyor. Özellikle uzun süre aç kaldıktan sonra yiyeceğiniz yemek öncesinde mutlaka çorba tüketmeniz gerekiyor. Çorba konusunda dikkat edilmesi gereken en önemli kriterlerin başında ise içeriğinin hazır olmaması ile fazla un ve tuz barındırmaması geliyor.

 

Akşamı hafif geçirin

Özellikle akşam yemeklerinde sebze gibi hafif besinleri tercih etmek, diyet yapmasanız da kilo vermenize yardımcı oluyor. Yağ içeriği yüksek, soslu yemekler yerine; su ve lif içeriği yüksek, kalorisi düşük, mevsime uygun sebzeleri tercih etmeniz kilo kaybetmenizi sağlıyor.

 

Bol kıyafetlere veda edin

Mümkünse bedeninizi hafif sıkan kıyafetler giymeyi tercih edin. Böylece az da olsa kilo aldığınızda bunu hissetmeniz çok kolaylaşıyor. Bu şekilde psikolojik olarak rahatsızlık hissedip, yediklerinize hemen dikkat etmeye başlarsınız. Ancak bu, sizi sıkan ve nefes aldırmayacak kadar küçük kıyafet giyeceğiniz anlamına gelmiyor.

 

Tam tahıllı beslenin

Günümüzde birçok ürüne alternatif bulunabiliyor. Kansızlık probleminiz yoksa makarna, pirinç ve ekmek çeşitlerinde kepekli olanları tercih edebilirsiniz. Ayrıca ekmekte tam buğday, tam çavdarlı alternatifler de var. Bu şekilde hem daha az besin tüketimi yapmış olursunuz, hem de daha uzun süre tokluk hissedebilirsiniz.

 

Bol sıvı tüketin

Yeşil çay, içinde bulunan kateşin ile metabolizma hızlandırıcı ve bağışıklık sistemini güçlendirici etki gösteriyor. Sağlıklı bir içecek olmasının yanında kilo vermeye de yardımcı oluyor. Temel içeceğimiz su ise vücuda şişkinlik hissi veren ve tartıda ağır çekmeye yol açan ödemin dışarı atılmasını sağlıyor. Yağın vücuttan atılması için günde ortalama 2-2,5 litre su içmek gerekiyor. Eğer su içme alışkanlığınız yoksa bunun zaman içerisinde oluşacağını unutmayın ve su içmekten asla vazgeçmeyin.

 

Porsiyonları küçültün

Kilo vermek için atabileceğiniz en pratik adımlardan biri de porsiyon küçültmek. Ama bu “Yediklerinin yarısını ye, kilo verirsin” gibi sağlıksız bir öneri anlamına gelmiyor. Porsiyon küçültme ile tabağınızdaki sağlıksız olan besinleri çıkarma, ayrıca gün içinde tükettiğiniz abur cuburdan uzak durmayı kastediyoruz. Bunu sağladığınızda kilonuzun yavaş yavaş azaldığını göreceksiniz.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.