Ferahlatan & ödem attıran & dengeleyen besinler

Çarşamba 22 Eylül

Ferahlatan & ödem attıran & dengeleyen besinler

 

FERAHLATAN

Sıcak havada ferahlamak için ille de dondurma yemek zorunda değilsiniz. Aşağıdaki gıdalar vücudunuzu soğuturken, formunuzu da bozmaz. Ayrıca birçok faydalı vitamin ve mineralleri de içeriyorlar.

Kivi

Kivideki meyve asitleri vücudu canlandırıyor. İçeriğindeki meyve şekeri hemen kana karışarak enerji veriyor.

Öneri: Kiviyi süt ürünleriyle birlikte tüketmeyin, çünkü tadı acılaşır. Kiviyi önce sıcak suya tutarsanız acılığını yok etmiş olursunuz.

Frenk üzümü

Bu minik ‘güç topları’ bolca C vitamini içeriyor. Bu da capcanlı hissetmenizi sağlıyor.

Öneri:: Mideniz hassas ise Frenk üzümünü, lor ya da kaymakla birlikte tüketin.

Portakal

Geleneksel Çin tıbbına göre portakal, yaz aylarında terlemeyle birlikte oluşan nem kaybının dengelenmesine yardımcı oluyor. Çünkü portakal vücutta nem dengesini artırıyor.

Öneri: Güne taze sıkılmış portakal suyuyla başlayın.

Yoğurt

Serinlik hissi veren yoğurt, bağırsaklara zindelik veriyor. Yoğurt

bağırsakta faydalı bakterilerin yerleşmesine ve hastalıklara yol açan mikropların yok edilmesine yardımcı oluyor. Ayrıca yolculuklarda oluşabilen ishallerden sonra bağırsak florasını onarıyor.

Öneri: Unutmayın, sade yoğurt, meyveli yoğurttan daha sağlıklı.

Domates

Yüzde 95 oranında su içeren domates, serinleten bir sebze. Domateste bol miktarda magnezyum, potasyum ve kalsiyum; ayrıca vitamin ve lif bulunuyor.

Öneri: İspanya’da yaz aylarında domatesle hazırlanan, soğuk çorba ‘gazpacho’ çok fazla yeniyor. Çorbadaki tuz, mineralleri de dengeliyor. Siz de deneyin!

Limon

Sadece kokusu bile ferahlatmaya yetiyor. Limon suyunun canlandırma ve metabolizmayı harekete geçirme etkisi var. Limonun kendisiyse bolca magnezyum içeriyor.

Öneri: Soğuk maden suyuna damlatılan limon suyu yaz sıcaklarına karşı bire bir!

 

DENGELEYEN

Güç veren bu gıdalar doyurmakla kalmıyor, ayrıca yaz aylarında, terlemeyle birlikte oluşan mineral kaybını da dengeliyor.

Ceviz

İçerdiği mineral ve B vitamini karışımından dolayı ceviz, sinirlere iyi geliyor.

Öneri: Cevizi ışıktan uzak, serin, havadar bir yerde ve kabuğunu kırmadan saklayın.

Hurma

Bol miktarda potasyum, kalsiyum, magnezyum ve demir içeren hurma, adeta bir mineral bombası. Hurma meyvesi, spor yapan kişilere hızlı bir şekilde enerji veriyor.

Öneri: Hurma, uzun süreli saklamayla birlikte kristalleşebiliyor ama bu tüketmenize engel olmasın.

Süt

Yarım litre süt, günlük kalsiyum gereksiniminin yüzde 60’ını karşılıyor. Kalsiyum, vücudumuzda en fazla bulunan mineral. Kemik ve dişler için de çok önemli.

Öneri: Meyve ve ballı milk shake’leri evinizde kolayca hazırlayabilirsiniz.

Patlıcan

Potasyum, bakır ve manganez içeren patlıcan, tam bir mineral kokteyli. Patlıcan, kas, kalp ve sinir sistemini destekliyor.

Öneri: Patlıcan, çok yağ çeker. Bu yüzden kızartma yerine, ızgarayı tercih etmelisiniz.

Mısır

Mısırda hayati önem taşıyan oligoelement krom bulunuyor. Krom sayesinde ensülin etkisini gösteriyor ve şeker dengeleniyor.

Öneri: Az miktarda tereyağıyla mısır yiyebilirsiniz.

İncir

Özellikle kuru incir mineraller açısından çok zengin. Potasyum, kalsiyum, fosfor, magnezyum ve demir içeriyor. Ayrıca incir bazik bir gıdadır ve sindirimi destekler. Öneri: Taze inciri daima buzdolabında saklayın.

Jumbo karides

Karideste bol miktarda iyot bulunuyor. İyot, tiroid bezi ve metabolizmanın sorunsuz çalışması için gerekiyor. Karideste yer alan çinko ise bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

Öneri: Karidesi derin dondurucuda bir ay, buzdolabında sadece üç gün saklayabilirsiniz.

Maden suyu

İçme suyuna kıyasla maden suyunda, sodyum, magnezyum, kalsiyum gibi değerli katyonlar; ayrıca klorür, sülfat, nitrat ve hidrojen karbonat gibi anyonlar bulunuyor.

Öneri: Spor yapıyorsanız yüksek oranda hidrojen karbonat içeren bir maden suyu tüketmeye özen gösterin.

Brezilya fındığı

Aslında yüzde 70’lik yağ oranıyla en yağlı kuruyemişlerden biridir. Ancak günde bir avuç kadar yiyebilirsiniz. Brezilya fındığında hücreleri serbest radikallerden koruyan ve bağışıklık sistemini güçlendiren selenyum bolca bulunuyor.

Öneri: Ekmek ve salataların içine ekleyin. Nefis olacaklar!

 

ÖDEM ATTIRAN

Bacaklarda su birikmesi yaz aylarında sıkça görülen bir sorun. Bu gıdalar ödem atmanıza yardımcı oluyor.

Patates

Böbrek fonksiyonlarını harekete geçiren patates, vücuttan su atılmasını sağlıyor.

Öneri: Patatesi kabuğuyla birlikte haşlarsanız, değerli besin maddeleri kaybolmaz.

Salatalık

En bazik sebzelerdendir. İdrar asidini çözüyor ve vücuttan su atıyor. Aynı zamanda içerdiği acı maddeler sayesinde salatalık, ideal bir detoks gıdası.

Öneri: Serinlemek için naneyle birlikte cacık olarak tüketin.

Karpuz

Birikmiş tuz ve idrar asidini dışarı atan karpuz böbrekleri temizliyor. Öneri: Leziz bir sorbe için karpuzu püre haline getirip dondurun.

Mürver meyvesi

İdrar söktürüyor. Ayrıca bakteri, virüs ve mantarlardan koruyan fenol asitleri ve flavonoitler içeriyor. Öneri: Olgunlaşmamış meyvelerde zehirli maddeler bulunabiliyor.

Kereviz

Bolca potasyum içeren kereviz, vücutta birikmiş toksinleri ve fazla suyun atılmasını sağlıyor.

Öneri: Kızarmış kereviz dilimleri ete iyi bir alternatif.

Ahududu

Ahududu kanı sulandıran maddeler içeriyor. Bacak şişmesi yaşıyorsanız, ahududu yiyerek rahatlayabilirsiniz.

Öneri: Unutmayın, ahududu dondurulmaya çok uygun bir meyve.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.