Fitness performansınızı kolayca artırın

Salı 12 Ekim

Fitness performansınızı kolayca artırın

 

Sağlıklı ve fit bir bedene sahip olmak hem emek hem de zaman istiyor. Fitness performansınızı doğru adımlarla iki katına çıkarmak için size birtakım önerilerimiz olacak. Unutmayın, başarı hiçbir zaman kolay elde edilmiyor. Bu ister mesleğinizle alakalı olsun, ister vücudunuzla... Bir şeyin sonucunun iyi ve güzel olmasını istiyorsanız, emek harcamanız ve sabır göstermeniz gerekiyor.

 

Sağlıklı beslenin

Kilo vermek isteyen biri için enerji harcamak güzel gibi gözükse de ayakta durabilmek için kaybettiğiniz enerjiyi geri almanız gerekiyor. Spor yaparken amacınız kilo vermek de olabilir, kas kütlenizi artırarak yapınızı genişletmek de olabilir. Her iki durum için de farklı beslenme teknikleri var. Spor yaptığınızda vitamin ve minerallerin çok önemli bir yere sahip olduğunu, bunların aynı zamanda sizi hastalıklardan da uzak tutacağını unutmayın. Dengeli bir diyet programı uygularken, renkli sebze ve meyvelerden, protein kaynaklarından ve işlenmemiş gıdalardan destek almaya çalışın.

 

Meditasyon yapın

Hareketli ve yüksek tempoda egzersizler yapmaktan keyif alıyorsanız, şimdiye dek yoga ya da pilates yapmamış olmanız normal karşılanabilir. Ancak ne kadar hızlı hareketler yaparsanız yapın, kaslarınızın ve eklemlerinizin fazladan özene ihtiyacı var. Bunu da 5-10 dakikalık esnemeyle giderebilirsiniz. Fakat uzun vadede kalıcı rahatlıktan bahsediyorsak, yoga ve benzeri meditatif egzersizler tek çözümünüz! Bu teknikler; vücudunuzu, kas dokularınızı ve kemiklerinizi rahatlatacağı gibi zihninizde de olumlu değişiklikler sağlar.

 

Su için

Spor yaparken vücudunuz su ve elektrolit kaybediyor. Bu enerjiyi ve kaloriyi geri almanız gerektiği gibi vücudunuzdan attığınız suyu da telafi etmeniz önem taşıyor. Günlük hayatta en az 2 litre su içmeniz gerektiğini zaten biliyorsunuz. Ancak yoğun egzersiz yapan biriyseniz, su tüketimine daha da dikkat etmeniz gerekiyor. Egzersiz sırasında suluğunuzu yanınızdan ayırmayın. Her susadığınızda az da olsa içmeye çalışın. Egzersiz sırasında su içmenin kas kramplarını önleyeceğini unutmayın.

 

Nefesinizi doğru kullanın

Egzersiz yaparken çok yoruluyor, bir anda nefesiniz kesiliyor diye şikayet ediyorsanız, muhtemelen egzersiz sırasında doğru tekniklerle nefes alıp vermiyorsunuz. Doğru tekniği bir yana bırakalım; bazen nefes almayı unutup, nefesinizi tutuyor bile olabilirsiniz. Yaptığınız egzersizin hakkını verebilmek, daha dayanıklı olabilmek, egzersizi yarıda kesmemek için düzenli olarak nefes alıp vermeniz gerekiyor. Nefesi nasıl alıp vereceğiniz, yapacağınız harekete göre değişkenlik gösteren bir durum. Nefesinizi doğru bir sisteme oturttuğunuz takdirde, antrenmanlarınız daha uzun soluklu ve etkili olacak.

 

Farklı disiplinleri deneyin

Hep aynı sporu yapmaktan sıkılıyorsanız, farklı türlere yönelebilirsiniz. Eğer kardiyo egzersizi yapmayı, koşmayı çok seviyorsanız kick boks ya da crossfit de deneyebilirsiniz. Kışın kayak ya da snowboard, yazın sörf ya da kiteboard yapmak da spor anlayışınıza farklı bir yorum katabilir.

 

Devamlılık önemli!

Bir hafta ya da bir ay boyunca ağır egzersiz yaptığınızda sonuç alamazsanız, sakın tüm çabanızı bir kenara atmayın. Çünkü spor, meyvelerini zaman içinde gösteriyor. Öte yandan egzersiz tek başına bir şey ifade etmeyeceği gibi, sağlıklı beslenmeyi de şart koşuyor. Ancak düzenli olarak yaptığınızda egzersizden fayda sağlayacağınızı unutmayın. Hangi günleri spora ayıracağınıza dair bir program yazın. En önemlisi de buna sadık kalmaya çalışın. Notlar defterde kalmasın...

 

Destek alın

Sporla ilgilenen kişiler konu hakkında bilgi sahibi olsa da bunun kişisel eğitmenlerin bilgisiyle bir tutulmaması gerekiyor. Amacınıza uygun olarak, hangi hareketi nasıl ve ne kadar yapmanız gerektiğini en iyi onlar biliyor. Dolayısıyla; kendi başınıza spor yaptığınızda verim alamıyorsanız, dışarıdan destek almak fayda sağlıyor. Bu desteği dilerseniz bir kişisel eğitmenden doğrudan, dilerseniz sosyal medya üzerinden yayınlanan derslerinden alabilirsiniz. Seçim sizin!

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.