Güzelliğin sırrı mutfakta!

Salı 12 Ekim

Güzelliğin sırrı mutfakta!

 

Sağlıklı ve güzel bir cilt için doğru beslenme büyük önem taşıyor. Aradığınız sır ise mutfağınızda gizli...

 

Cildinize iyi bakabilmek, ışıldamasını sağlayabilmek için yalnızca bakım kremleri ya da maskeler yeterli olmayabilir. Dışarıdan verdiğiniz destek kadar, cildinizi içeriden beslemeniz gerekiyor. Temel işlevi bedeni korumak olan cildimizin yüzde 70’i sudan oluşuyor. Epidermis (üst tabaka) ve dermiş (alt tabaka) isimli iki katmandan oluşan cildin temel etmenleri arasında yağ, amino asit ve su bulunuyor. Çevresel ya da fiziksel faktörler nedeniyle zarar gören cildimize de iyi bakmamız gerekiyor. Fiziksel ya da çevresel etkenler ise zaman zaman cilt sağlığının bozulmasına yol açabiliyor.  kaybedebiliyor. Dermokozmetik ya da kişisel bakım ürünleriyle epidermis tabakanın bakımı sağlanabilse de dermis için sağlıklı besinlerden yardım almak gerekiyor. Gelin bu besinlerin hangileri olduğunu birlikte öğrenelim...

 

Kırmızı biber

Günlük C vitamini ihtiyacını karşılayabilen kırmızı biber, aynı zamanda güçlü bir

B6 vitamini kaynağı. Yaklaşık 30 kalori olan kırmızı biberin içeriğindeki karoten, kan miktarına ve akışına iyi geliyor. Kırışıklıkları azaltmaya yardımcı oluyor. Öte yandan aknelerle savaşabilme özelliğine de sahip olan bu sebzeyi ister çiğ ister pişmiş olarak tüketebilirsiniz. Cildin nem dengesini düzenleyebilen kırmızı biber, içerdiği E vitaminiyle de hasar gören hücreleri iyileştirebiliyor.

 

Hindistan cevizi yağı

En sağlıklı yağlardan biri olarak kabul edilen Hindistan cevizi yağı, mutfağınızın olduğu kadar güzellik ve bakım ritüelinizin de vazgeçilmezleri arasında yer almalı. 100 gramı yaklaşık 0,2 mg E vitamini içeren yağ, cildi yumuşatma konusunda oldukça etkili. Doymuş yağlar ve trigliseridler sayesinde dudak ya da el gibi çabuk kuruyan bölgelerde çok kısa sürede yumuşaklık sağlayabiliyor. Düzenli olarak Hindistan cevizi yemek ise bu etkiyi iki katına çıkartabiliyor.

 

Somon

Stres, cilde en çok zarar veren etkenlerden biri! Bu sorunla mücadele etmek için somon tüketmeye ne dersiniz? İçeriğindeki Omega-3 yağ asitleri ve D vitamini sayesinde cilt kırışıklıklarına ve aknelere engel oluyor. Cildi içeriden dışarıya nemlendirerek güçlendiriyor. Somon ayrıca saç derisini denemlendirerek  kırılmaların önüne geçebiliyor. Dolayısıyla hem stresten uzak bir vücut, hem de sağlıklı saçlar için de somonu mutfağınızdan eksik etmeyin.

 

Ispanak

Güçlenme sırası şimdi cildinizde! Demir, klorofil, E, A ve C vitaminleri ile magnezyumdan zengin ıspanak, cildin güçlenmesine yardım ediyor. Antioksidan içeriği güçlü olan ıspanak, cildin yenilenmesini sağlayarak, deri problemlerine karşı kalkan oluşturuyor. Cildi besleyerek, parlak ve pürüzsüz bir cilt dokusuna sahip olmayı sağlıyor. Ispanak suyu ile peeling yapmak ise akne ve kırışıklıklarla mücadeleye yardımcı oluyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.