Her gün bir dozla mutluluk

Salı 12 Ekim

Her gün bir dozla mutluluk

 

Sağlıklı bir yaşam sürebilmek için ruh ve bedeni ayrı düşünemeyiz. 30 gün boyunca uygulayacağınız tüyolarla daha mutlu ve zinde bir hayata merhaba diyebilirsiniz.

 

1- Dışarı çıkın

Soğuğu veya sıcağı bahane edip eve kapanmayın. Virginia Enstitüsü’nde yapılan araştırmaya göre gün ışığında 30 dakikalık bir gezinti daha mutlu olmanızı sağlıyor ve beyninizin yeni bilgileri işleme kapasitesini artırabiliyor.

 

2- Çarşaflara yüksek ısı

Yatağınızda bulunan binlerce toz akarı alerjik reaksiyonlara yol açabileceği gibi, hassas cildinizi tahriş ederek egzamayı alevlendirebilir. Minik yaratıkları yok etmek ve daha rahat bir uyku için yastık kılıflarınızı, çarşaflarınızı 60 derecede yıkayın, sık sık değiştirin.

 

3- Esneyin

Omuzlar, sırt ve boyun bölgenizin üst kısmında bulunan trapez kasını esnetmek, kronik boyun ağrılarını yüzde 80 oranında azaltabiliyor.

 

4- Takviye alın

Yeterli kalsiyum ve D vitamini almak, kemiklerdekei stres yükünü yüzde 20 oranında azaltabiliyor. Aktif bir insan, sağlıklı kemikler için ortalama günde 1.000 IU D vitamini ve 2.000 miligram kalsiyuma ihtiyaç duyar. Beslenme düzeninizi gözden geçirin, hekiminizle takviyeye ihtiyacınız olup olmadığını danışın.

 

5- Saç derinizi kontrol ettirin

Başta bulunan melonomlar vücudun diğer yerlerinde bulunanlardan daha tehlikeli. Çünkü saçların arasına saklanırlar. Kötü huylu benler ve diğer cilt anormallikleri için de aynı şey geçerlidir, genellikle çok geç fark edilirler. Bu yüzden doktorunuzdan saç derinizi de kontrol etmesini isteyin.

 

6- Doğru oturarak kan basıncınızı düzenleyin

Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar, boynunuzdaki gerilimin vücudunuzun kan basıncını nasıl düzenlediği üzerinde etkili olabiliceğini gösteriyor. Ofiste masa başında otururken, sırtınızı sandalyeye yaslayın, dizleriniz kalçalarınızdan hafifçe yukarıda olsun. Sandalyeyi masaya yakın tutmayı unutmayın. Bir de gerildikçe kastığınız omuzlarınızı gevşetin, rahatlayın.

 

7- Masanızı bakterilerden arındırın

Bir ofis masasının üzerinde boğaz enfeksiyonuna neden olan streptokok

basilinden, antibiyotiğe dayanıklı MRSA enfeksiyonuna neden olan Staphylococcus Aureus’a neredeyse 283 farklı türde bakteri bulunabilir. Çalışma masanızı, özellikle de telefon ahizenizi ve klavyenizin tuşlarını düzenli olarak iyi bir dezenfektanla temizleyin.

 

8- Genetik test yaptırın

Anne ve babanızdan, yakınlarınızdan sağlıklarıyla ilgili bilgileri alın. Hangi hastalıkları geçirdiler, kronik rahatsızlıkları var mı? Belki de bir gün doktorunuzun daha hızlı tanı koymasını sağlayacak bu bilgileri bir kenara not edin.

 

9- Sebze-meyvelerle güzelleşin

Vitaminler sizi sadece hastalıklara karşı güçlü kılmaz, aynı zamanda

güzelleştirebilir de. C vitamini ve Linoleic asit (birçok sebzede bulunan yağ asidi) yönünden zengin bir diyet kırışıklıklarınızı azaltabilir, cilt kuruluğu ve incelmesini hafifletebilir.

 

10- Kısa bir kestirmeyle tazelenin

Araştırmalar, kısa bir uykunun stresinizi azalttığını ve sizi yenilediğini gösteriyor. Yalnız 30 dakikayı aşmamaya çalışın. Çünkü yarım saatlik bir kestirmeden sonra vücudunuz derin uyku aşamasına geçiyor. Eğer tam derin uykuya geçmeden uyanırsanız kendinizi daha taze hissedersiniz.

 

11- İyi bakteriler

Sadece kemik sağlığınız için değil, diş eti hastalıklarından korunmak için de düzenli olarak yoğurt tüketin. Periodontology dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, yoğurtta bulunan iyi bakteriler ağzınızdaki mikroplarla savaşmaya yardım ediyor.

 

12- Restveratrol kürü yapın

Cancer Prevention Research’te yayınlanan bir çalışmaya göre; günde bir kase dolusu kırmızı üzüm tüketmek meme kanserine yol açan anormal hücre oluşumunu engelliyor. Üzümde, üzüm suyunda ve kırmızı şarapta doğal olarak bulunan “restveratrol” ayrıca kızılcık, yaban mersini, ahududu, yer fıstığı gibi bitkilerde de bulunuyor.

 

13- Obeziteden korunmak için bakliyat yiyin

Düzenli olarak bakliyat tüketenlerin, diğer kişilere göre ortalama 3 kilogram daha hafif oldukları ortaya çıkmış. Araştırmacılar bunun nedenini, bakliyat yiyenlerin daha fazla diyet lifi almasına karşın daha az yağ, özellikle de daha az doymuş yağ almalarına bağlıyor. Çorbalara, salatalara bir avuç nohut, fasulye, mercimek atarak daha fazla lif ve protein almayı garantileyebilirsiniz.

 

14- Modayı değil sağlığı seçin

Sütyen alırken rengi, deseni ya da ne kadar seksi göründüğü kadar sağlıklı olup olmadığına da gereken özeni gösterin. Çok sıkı askılar ve yanlış beden seçimi, boyun ve sırt ağrıları ile göğüste deformasyon dahil pek çok rahatsızlığa yol açabiliyor.

 

15- Kaslarınızı güçlendirin

Topuklu ayakkabı giymenin her zaman zararlı bir şey olduğundan bahsedilir. Ayak sağlığı açısından düşünüldüğünde doğruluk payı var elbette. Ancak size iyi haberlerimiz var: 6-6,5 santimetrelik ortalama uzunlukta bir topuklu ayakkabı giymek pelvik taban kasının güçlenmesini sağlıyor. Bu da daha iyi bir cinsel yaşam anlamına geliyor. Topuklu ayakkabıların seksi bir tarafı olduğunu biliyorduk, artık cinsel yaşamımıza başka katkılar sağladıklarını da öğrendik!

 

16- Duvarlara detoks

Önümüzdeki bahar boya badana yapacaksanız bu maddeyi bir kenara not edin: Boya satın alırken VOC oranı düşük veya sıfır olan su bazlı boyaları tercih edin. Böylece sadece çevrenizi korumakla kalmayacaksınız astım ve alerjilere karşı da korunacaksınız. Çünkü iç mekan boyaları eğer VOC (uçucu organik bileşik) oranları düşük değilse birçok toksik madde yayabiliyor.

 

17- Pişmişi makbul

Genelde pişen besinler değerlerini kaybeder. Ama domateste durum farklı! Pişirilmiş domates, çiğ domatese göre çok daha güçlü bir likopen deposudur. Güçlü bir antioksidan olan likopen, domatesin kabuğuna yakın olan kısımda da bol miktarda bulunuyor. Bu nedenle kabuklarını soymak hiç de iyi bir fikir değil. En iyi pişirme yöntemi ise 15 dakika fırınlamak.

 

18- Hayatı renklendirin

Soğuk algınlığına karşı turunçgil yemenin, çinkodan zengin beslenmenin ve bol bol bitki çayı içmenin yanı sıra cinsel hayatınızı hareketlendirin. Haftada bir ya da iki kere seks yapmak bağışıklık sistemini güçlendiriyor.

 

19- Soğuk suyun etkisi

Bunu yapmak herkes için kolay olmayabilir. Ancak uzmanlar soğuk suyun altında geçireceğiniz 2-3 dakikanın ruh durumunuzu iyi yönde etkileyeceğini söylüyor. Soğuk, beynin bazı hormonları salgılamasını sağlayarak iyi hissetmemize yardımcı olabiliyor.

 

20- Biraz sessizlik!

İsveçli bilim adamlarının yaptığı bir araştırma, gürültülü caddelerde oturanlarda yüksek tansiyon riskinin daha fazla olabileceğini ortaya koydu. Lund Üniversitesi

ekibi, 28 bin kişiyle görüşerek, 60 desibelden yüksek sesin yüksek tansiyon riskini yüzde 25 artırdığını saptadı. Araştırmacılar, gürültünün strese ve uyku

problemlerine neden olabileceğini, bunun da tansiyon sorununa yol açabileceğini belirtiyor. Bir başka araştırmaya göre de uyurken 35 desibellik (normalden daha sessiz konuşma sesi) bir sese maruz kalmak bile kan basıncını yükseltebiliyor. Daha sessiz ve sorunsuz bir uyku için eğer sizin ya da eşinizin horlama problemi varsa geç olmadan tedavi olun.

  

21- Sakız seçimi

Öğle yemeğinden sonra çiğnenen sakızın açlık duygusunu engellediği ortaya çıktı. Ancak neyi çiğnediğiniz de önemli. Şekersiz sakızları tatlandırmakta kullanılan “sorbitol” çok fazla tüketildiğinde özellikle tolere edemeyen kişilerde şişkinliğe, diareye ve karın ağrısına neden olabiliyor. Belki de nedenini anlayamadığınız şişkinliğin sebebi çiğnediğiniz ciklet olabilir!

 

22- Diyet yaparken dikkat

Hızla kilo verdiren, vücudunuzu besinsiz bırakan açlık diyetlerini yapmaktan vazgeçin. Bunlar metabolizmanıza verdiği yıkımın yanı sıra saç sağlığınıza da kötü etki ediyor. Saç dokusu vücudunuzun en hızlı büyüyen dokularından biri. Vücut yeterli besin almadığında ilk zarar gören de onlar. Çünkü böyle bir

durumda vücudunuz otomatik olarak hayati organlarınızı daha çok besliyor, saçları ise gözden çıkarıyor...

 

23- Yeşil çayı beslenmenize dahil edin

Yeşil çay her derde deva harika bir antioksidan. Hücrelerimizi okside olmaktan koruyor. Aynı zamanda vücudumuzun gençliğini sabitliyor ve kanser riskini azaltıyor.

 

24- Sakın tutmayın! İdrar tutmanın mesaneye verdiği zararları hepimiz biliyoruz, ama kalbe verdiği zarar sizi şaşırtabilir. Journal of the American College of Cardiology’de yayınlanan araştırmaya göre, fazlasıyla dolu bir mesaneyle dolaşmak kalp üzerinde strese yol açarak, risk altında olanların kalp krizine yakalanma olasılığını artırabiliyor. Siz siz olun, zamanı gelince ertelemeyin, hemen tuvaletin yolunu tutun.

 

25- Tatil yapın

Pandeminin üzerimizde yarattığı baskı yadsınamaz. Bir istatistiğe göre, yılda en az iki kez tatil yapanlar, bulunduğu yerden nadiren ayrılanlardan daha mutlu bir evliliğe sahip. Tabii ki daha az depresif, yorgun ve gergin oldukları için. Yaz tatili için şimdiden rezervasyonlarınızı yapın!

 

26- Her gün elma yiyin

Boşuna dememişler “Günde bir elma doktoru uzak tutar” diye. Bol bol elma tüketmek ya da elma suyu içmek sağlık sorunlarının bir kombinasyonu olan metabolik sendroma yakalanma riskini yüzde 27 oranında düşürüyor. Diğer bir araştırma ise elma yemenin meme kanseri riskini düşürebildiğini gösteriyor.

 

27- İçeriğe dikkat edin

Temizlikte kullandığınız kimyasalları bir kez daha gözden geçirin. Araştırmalar birçok evsel temizlik maddesinde sağlığımızı tehdit edebilecek zehirli kimyasalların bulunduğunu gösteriyor. Bu kimyasallarla havayı, suyu ve toprağı kirletiyoruz. Piyasada yeni boy göstermeye başlayan organik temizlik ürünlerini ve mikrofiber temizlik bezlerini tercih edin. Limon, sirke, karbonat, boraks doğal sabun gibi maddeler de iyi birer alternatif olabilir.

 

28- Çok çiğneyin, oturarak yiyin

Çünkü, eğer oturmaya vaktiniz yoksa, yemeği de aceleye getireceksiniz demektir. Bu da sindirim sistemi için hiç de iyi bir alışkanlık değil. Lokmaları hızla yutmak yemek borusunda spazmlara ve keyfinizi kaçıracak mide ekşimesine neden olabilir. Bu durumlarda mideniz işlevini yerine getirmekte zorlanır. Oturarak yemek yemek için zaman yaratın. Ancak bunu yaparken televizyonun karşısında yemek gibi bir yanlışa düşmeyin. ABD’deki Georgia State Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, televizyon karşısında yemeyi alışkanlık haline getirenler daha fazla kilo alıyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.