Süper gıdalar içeri, hastalıklar dışarı!

Perşembe 14 Ekim

Süper gıdalar içeri, hastalıklar dışarı!

 

Bilimsel araştırmalar, yediğiniz şeylerin sağlıklı ve keyifli olmanızı sağladığını kanıtlıyor. Kaslarınızın güçlenmesine, doğru kiloda kalmanıza ve hatta kansere karşı korunmanıza bile yine doğru beslenme alışkanlıkları yardımcı oluyor. Şimdi sizler için hazırladığımız bu sayfaları yırtın ve buzdolabınızın üstüne yapıştırın. Yemeklerinizi hazırlarken sihirli olanlarını birleştirerek sağlıklı olmanın ve uzun yaşamanın sırrını keşfedin.

 

KALP KRİZİ

Fıstık ezmesi: Fıstık ezmesiyle aranız nasıl? Yanıtınız hayırsa, kalp krizini önlediğini hatırlatalım. Amerika’da yapılan önemli bir araştırma, günde 30 gram fıstık ezmesi tüketenlerin kalp krizine yakalanma riskinin yüzde 40 azaldığını gösteriyor. Bunun yanı sıra fıstık ezmesi, sanıldığının aksine, yüksek kolesterolü de önlüyor. O zaman, kalbinizi korumak için, sofranızdan fıstık ezmesini asla ihmal etmeyin.

Kakao tozu: Çocukların bildiği bir şey var demek ki! Boşuna çocuktan al haberi demiyorlar... Araştırmaya göre, kahvenize ya da sütünüze katacağınız bir kaşık kakao tozu, kalp krizi riskinizi azaltırken, bir taraftan da sizi keyiflendiriyor.

 

ALZHEIMER

Kahve: Cardiff Üniversitesi’nin çalışmalarına göre, gün içinde kahveyle beraber vücudumuza giren kafein, bilgileri çok daha hızlı bir biçimde hatırlamamıza yardımcı oluyor. Araştırmayı yürüten Prof. Andrew Smith’e göre kafein, depresyonu da azaltan etkenler arasında yer alıyor. Gün içinde 150 miligram kafein (1 fincan kahvede ortalama 80 ila 135 mg bulunuyor) vücudunuz için oldukça yararlı oluyor.

Akdeniz tipi beslenme: The Journal of The American Medical Association’ın araştırmasına göre, Akdeniz tipi beslenen insanlar, diğer tarzda beslenenlere göre daha fazla şeyi akılda tutabiliyor. Akdeniz diyetiyle beslenmek Alzheimer hastalığı riskini azaltırken, hafızanın güçlenmesine yardımcı oluyor. Bunun asıl sebebi olarak da, bu beslenme tipinde yüksek miktarda yeşillik, sebze ve meyvenin olması gösteriliyor. Hafızanızın güçlü olması için bol miktarda sebze, meyve ve salata tüketmek şart!

Kırmızı şarap: Kırmızı şarabın içinde yer alan antioksidanlar, Alzheimer hastalığı riskini yüzde 50’ye kadar azaltıyor. Eğer şarabı doğrudan içemiyorsanız, kahvenizin içine ekleyebilir, çikolatayla beraber ya da tatlınızın yanında tüketebilirsiniz.

 

YÜKSEK TANSİYON

Mandıra ürünleri: Yoğurt, süt, peynir ve diğer süt ürünleri, kalsiyum deposu olarak hem kemikleri güçlendiriyor hem de yüksek tansiyonu tehlike olmaktan çıkarıyor. Süt ürünlerinin içinde yer alan sodyum, kan basıncını düzenliyor, bir taraftan da içeriğindeki D vitamini ile kalbi koruyor.

Kuşkonmaz: Yalnızca lüks restoranlarda ya da marketlerde konserve şeklinde satılan kuşkonmazın, tansiyonu düzenlediğini biliyor muydunuz? Aynı zamanda kilo vermenize de yardımcı olan bu asil bitkiyi öğünlerinize katma vakti çoktan gelmedi mi?

Zeytinyağı: Zeytinyağının yüksek tansiyonu düzenleyici bir etkisi olduğunu kanıtlayan john Hopkins Üniversitesi’nden Dr. Willet, gün içinde salata ve sandviçlerde bile zeytinyağı tüketimini öneriyor. Özellikle rafine olan bir çeşit seçilmesinin altını çizen Dr. Willet, zeytinyağının diğer yağlara oranla kalori bakımından daha düşük olduğunu da vurguluyor.

 

KANSER

C vitamini: Özellikle C vitamini deposu olan çilek, hem yemesi keyifli hem

de çok faydalI bir meyve. Kolorado Kanser Merkezi’nden Prof. Tim Byres, C vitamini tüketiminin görüşünü savunuyor. Tam bir antioksidan olan C vitamini kansere neden olan serbest radikalleri engelliyor. Ancak, uzmanların önerisine göre, yalnızca C vitamini almak yetmiyor, meyve sepetinize kivi, çilek, guava ve turunçgilleri de eklemeniz gerekiyor!

Zerdeçal: Arada bir yemeklerinize kullandığınız zerdeçalın kansere karşı

etkili olduğunu biliyor muydunuz? Minesota’daki Allina Hastanesi’nden

Dr. Gregory A Plotnikoff’a göre, zerdeçal, kansere karşı ilaçlardan daha

fazla bir etken içeriğe sahip. Özellikle karabiberle beraber et yemeklerine ya da

çorbalara katacağınız bu baharatla hem yemeklerinizi lezzetlendirebilir hem de vücudunuzu kansere karşı koruyabilirsiniz.

Lahana: Kışın en lezzetli sebzelerinden biri olan lahana da kansere karşı etken madde içeriyor. Bununla beraber Brüksel lahanası, karnabahar ve brokoli gibi turpgiller sınıfından olan sebzeler de kolon pankreas, mide, kolon ve özellikle göğüs kanserinden korunmanız için birebir. Bu sebzeler özellikle östrojen üretimini hızlandırıyor ve hücrelerinizi yeniliyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.