Tatilde de bağışıklığı güçlü tutan besinler

Salı 14 Eylül

Tatilde de bağışıklığı güçlü tutan besinler

 

Mutlu ve huzurlu bir tatil geçirmek için sağlığımıza dikkat etmemiz şart. Yediklerimiz tabii ki en çok sağlığımızı etkiliyor. Tatildeyken sofranızdan eksik etmemeniz gerekenler... 

 

Erik

Kurutulmuş erik ve erik suyu, içerdiği lifler sayesinde bağırsakları çalıştırıyor. Erik ayrıca, bol miktarda potasyum içeriyor.

 

Biberiye

Düşük tansiyon sorununa karşı etkili olabiliyor. İçerdiği acı maddeler hücre metabolizmasını harekete geçiriyor. Biberiyeyi az miktarda kullanın ve pişirme süresinin sonunda yemeklere ekleyin.

 

Domates, salatalık

Her öğünde soframızda bulundurabileceğimiz domates, salatalık ve tatlı biber, neredeyse yüzde 95 oranında su içeren, üstelik yüksek miktarda vitamin, mineral ve antioksidan bulunduran muhteşem besinlerdir. Bu besinler tokluk hissini artırır, susuzluğu giderir ve vücudumuza destek olurlar.

 

Yoğurt

Mineral içeriği ve probiyotik bir gıda olması sayesinde ishallerin arttığı yaz aylarında vücudumuzun genel sağlığına önemli faydaları vardır.

 

Nane

Şişkinlik, sindirim sorunu ya da ishal... Nane, bütün bu sorunlara karşı iyi bir çare. Mide suyu ve safra oluşumunu destekliyor. Ferahlamak için birkaç nane yaprağını, soğuk maden suyuna ekleyebilirsiniz.

 

Sarımsak

Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kolesterol düzeyini düşürüyor ve karın bölgesindeki virüs ve bakterileri etkisiz hale getiriyor. Ağzınızın kokmaması için maydanoz yiyebilirsiniz.

 

Biftek

Et, bağışıklık siteminin düzgün çalışması için gerekli çinkoyu bol miktarda içeriyor. Yağda marine edilen ve plastik torbada saklanan et, daha uzun süre taze kalabiliyor.

 

Zencefil

Doğal bir antihistaminiktir. Zencefili kaynayan suya atın ve bir yudum için. Birkaç dilim taze zencefili çaya ekleyin, soğumaya bırakın ve buzla birlikte tüketin.

 

Papaya

Magnezyum ve C vitamini açısından zengin papaya neşelendiriyor. İçerdiği meyve şekeri zihni açıyor.

 

Yulaf

Yulaf enerji veren bir tahıl. İçeriğindeki B6 vitamini, keyfinizi yerine getirmeye yardımcı oluyor. Kahvaltıda müsli yiyenler güne iyi başlar.

 

Muz

Seratonin, magnezyum ve karmaşık karbonhidratlar içeren muz, neşe veriyor. Muzun kabuğu ne kadar sarıysa, şeker oranı da o kadar yüksek olur.

 

Tavuk

Kümes etinde bol miktarda niyasin bulunuyor. Bir B vitamini olan niyasin, karbonhidratların enerjiye dönüştürülmesi için gerekli.

 

Acı biber

Acının neşelendirdiğini biliyor musunuz? Çünkü acı biberdeki kapsaisin adlı madde, dilin üzerinde acı veren küçük uyarılara yol açıyor. Bunun sonucunda mutluluk hormonu salgılanıyor. Fazlası mide ve bağırsak mukozasına zarar verebilir.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.