Tatlı ve sağlıklı!

Perşembe 14 Ekim

Tatlı ve sağlıklı!

 

Sağlıklı beslenmek, tatlıdan uzak durmak anlamına gelmiyor. Kendinize hem tatlı keyfi çekip, hem de sağlıklı öğünler tüketmeniz mümkün.

 

Rafine şekerden uzak durmamız gerektiğini biliyoruz. Ama yine de tatlı isteğimizi bastırabiliriz. Doğal şeker kaynaklı besinlerden yardım alarak, severek yediğiniz tatlılara farklı bir yorum katabilirsiniz. Ancak ölçüyü kaçırmamalısınız. Yapacağınız tatlının ölçüsüne uygun olarak eklemeler yapmalısınız. Örneğin, yalnızca bir porsiyon tatlı için sağlıklı diye beş yemek kaşığı Hindistan cevizi yağı kullanmamalısınız.

 

Muz

Onun gücü tek başına tüketildiğinde bile yeterli ancak tatlı yaparken kıvamı tutturmak, tat katmak için de birebir! İçeriğindeki yüksek miktardaki potasyum ile kaslardaki güçsüzlüğü azaltmaya yardımcı olan muz, kan basıncını düşürücü özelliğiyle dikkat çekiyor. Serotonin salgısını destekleyen triptofan içeriği ile iştahı dengeliyor ve tok tutmaya yardımcı oluyor. Liften zengin muz, bağırsak yapısını koruyarak düzgün şekilde çalışmasını sağlıyor. Hücreleri yeniliyor ve güçlü bir bağışıklık sistemi için gerekli ortamı hazırlıyor. Üstüne üstlük bir de cilde parlaklık veriyor.

 

Kakao

Dilediğiniz tatlıda rahatlıkla kullanabileceğiniz kakao, en basit tarifi bile lezzetli hale getirebiliyor. İçeriğindeki antioksidanlarla vücudu serbest radikallerden ayrıştırabilen kakao, tansiyonu dengeliyor ve kan damarlarındaki elastikiyeti artırıyor. Antidepresan gücüyle ruh halini iyi yönde etkiliyor. Kakao tozu; prosiyanidin, kateşin ve epikateşin gibi flavonoidler açısından zengin olduğundan kalbi güçlendirerek hücreleri hasardan koruyor.

 

Hindistan cevizi yağı

Hem beslenme hem de güzellik kürlerinde sıklıkla yer alan Hindistan cevizi yağı, birçok farklı şekilde kullanılabiliyor. Antibakteriyel ve antifungal bir yağ olan Hindistan cevizi yağı, bakteri ve virüslere karşı vücudu koruyor. Kalp hastalıklarına yakalanma riskini düşürerek, kalp krizi ve felç geçirme olasılığını azaltıyor. Mide rahatsızlıklarına iyi geliyor, vücudu toksinlerden arındırıyor. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve tiroit bezlerinin işlevini doğru şekilde yerine getirmesini sağlıyor. Çay ya da kahvenizde şeker kullanmıyorsanız size ufak bir önerimiz var. Hem sağlıklı yağ kaynağından faydalanmak, hem de hoş bir tat alabilmek için çay ya da kahvenizin içine yarım çay kaşığı Hindistan cevizi yağı ekleyebilirsiniz!

 

Hurma

Hurmayı tüketmek için yalnızca Ramazan ayını beklemeye gerek yok. Şekeri doğal yollarla almanın en güzel yollarından biri de düzenli olarak hurma tüketmekten geçiyor. Özellikle çiğ kuru yemişlerle bir araya getirilerek, pişirilmeden yapılan tatlıların baş tacı sayılabilir. Antioksidandan zengin hurma, damar tıkanıklığı riskini azaltmaya yardımcı oluyor ve yaşlanma etkilerini yavaşlatıyor. Şeker hastaları tarafından da tüketilebilen hurma, glisemik endeksi düşük bir meyve. Her gün düzenli olarak tüketilen hurma ile günlük demir ihtiyacı rahatlıkla karşılanabiliyor. Bu özelliğiyle kan yapıcı etki gösteriyor. Lifli yapısı sayesinde sindirime fayda sağlayarak, kabızlık gibi sorunların da önüne geçebiliyor.

 

Akçaağaç şurubu

Kanada’nın meşhur akçaağaç şurubu, diğer doğal şeker kaynaklı besinlere göre daha baskın bir tada sahip. Dolayısıyla tüketirken ölçüyü kaçırmamak gerekiyor. Gelelim faydalarına... İçeriğinde 24 farklı antioksidan bileşenine sahip olan akçaağaç şurubu, vücuttaki dokuları serbest radikallerden rahatlıkla koruyabiliyor. Sindirimi kolaylaştırıyor ve içeriğindeki çinko ile bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı oluyor.

 

Bitter çikolata

Tükettiğiniz çikolata bitter olduğu sürece sorun yok! Çünkü kakao oranı yüksek çikolatalar, diğerlerine göre biraz daha masum sayılabiliyor. Tabii ki ölçüyü kaçırmadığınız sürece... Günde yalnızca küçük bir-iki parçası, kolesterolü dengeleyebiliyor ve kan basıncını düşürebiliyor. Cildi UV ışınlarından koruma özelliğine sahip antioksidanlar barındıran bitter çikolata, kalp rahatsızlıklarına yakalanma riskini azaltıyor. Kendinizi biraz olsun mutlu hissetmeye ihtiyaç duyduğunuzda size yardımcı oluyor. Ama bu faydalar için bütün paketi bitirmek gerekmiyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.