Uygun adım, marş!

Cuma 24 Eylül

Uygun adım, marş!

 

Yürümek; hem forma girmeyi, hem de dışarıda vakit geçirerek içinde bulunduğunuz mevsimin tüm güzelliklerini yaşamanızı sağlıyor. Ama ne zaman yürümeli? Sabah, öğle ve akşam vakitlerini mercek altına aldık.

 

Sabah

Artısı: Günlük koşturma içinde egzersiz planları kolaylıkla suya düşüp ertelenirken, sabah insanları için bu ihtimal çok düşük. Araştırmalar, erkenden kalkıp spor yapanların egzersiz planlarına sadık kalmada herkesten önde olduğunu gösteriyor. Öte yandan sabah yapılan egzersizler metabolizmayı adeta uçuruyor ve gün boyu yakılan kalori miktarını artırıyor. Ayrıca düzenli olarak sabah egzersizi yapan insanların metabolizması buna alışıyor. Böylece sabahları daha kolay ve daha enerjik uyanmaya yardımcı oluyor.

Eksisi: Erkenden, keyifli bir şekilde uyanan sabahçı tiplerden değilseniz, sabah yürüyüşünün sizi zorlayabileceği aşikar!

 

Ne yapmalı?

Zıpla: Yataktan fırlayın ve 10 kez jumping jack yaparak kanın vücutta dolanmasını sağlayın, sabah sersemliğinden kurtulun.

Hazırlan: Geceden kararınızı vererek, yürüyüşe çıkarken giyeceğiniz kıyafetleri hazırlayıp yanınıza koyun. Böylelikle çorabınızın tekini aramakla ya da hangi taytı giyeceğinizi düşünmekle zaman kaybetmeyin.

İyi uyuyun: Kaliteli gece uykusu, sabah daha enerjik kalkmayı kolaylaştırır. Bir saat daha erken yatağa gitmeye çabalayın, en az yedi saat uyumayı hedefleyin.

 

Öğle

Artısı: Öğle paydosunda yürümek iş hayatınız için de faydalı, vücudunuz için de! Yapılan bir araştırmaya göre, fabrika işçileri 3-5 dakikalık yürüyüş molaları verdiğinde çalışma verimlilikleri artıyor. Bir başka araştırma da öğle paydosunda aerobik egzersiz yapan ofis çalışanlarının daha net düşünebildiğini, daha iyi çalıştığını ve zamanı daha verimli kullandığını gösteriyor.

Eksisi: Öğle paydosundan çalmak, gün ortasında terlemek ve üstüne bir de duş alma zorunluluğu!

 

Ne yapmalı?

Kankanı seç: Ofiste sizinle birlikte yürüyecek arkadaşlar bulmak, yürüyüş molanızı daha eğlenceli bir hale getirebilir.

Yavaş ve emin adımlar atın: Terlememek için düşük tempoda, aynı hızda yürüyün.

Atıştırın: Öğle yemeğinden bir saat önce minik bir sandviç ya da elma yiyerek öğle yemeğini bölün. Böylece yürürken açlık krizi çekmeyin.

 

Akşam

Artısı: Birçoğumuz için akşamları, enerjimizin en yüksek olduğu saatlere karşılık geliyor. Kalp ve ciğerler bu dönemde maksimum kapasitede çalışıyor. Oksijen ve kan dolaşımı da en yüksek değerlerde olduğundan daha kolay yürünüyor.

Eksisi: İşten sonra her şeyi bir kenara bırakıp rahatlamak istemeniz çok normal!

 

Ne yapmalı?

Atıştırın: Yürüyüşten döndüğünüzde bir-iki tam tahıllı kraker ya da bir meyve yiyin. Böylece açlık krizi ile oturduğunuz akşam yemeğinden, tüm yürüyüşünüzü harcayarak kalkmayın.

Parlayın: Akşam karanlığında yürürken görünür olmanız gerektiğinden, üzerinde reflektör olan aksesuarlar ve giysiler kullanın. Parlak, açık renkleri tercih edin.

Gevşeyin: Yürüyüşten sonra gece moduna girmek için yoga pozları ile rahatlayın. Çünkü yoga hem stresinizi alır, hem de daha derin uyumanızı sağlar.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.