Yaşam enerjinizi doğadan alın

Salı 12 Ekim

Yaşam enerjinizi doğadan alın

 

Kendinizi mutsuz, yorgun, enerjisi tükenmiş veya stresli hissediyorsanız, çareyi cipste, çikolatada aramayın. Unutmayın ki sizi hayatla yeniden buluşturacak doğru kaynaklar doğada gizli.

 

Günümüz insanının en büyük sorunlarından biri depresyon... Neredeyse herkes yoğunluktan, yorgunluktan ve mutsuzluktan şikayet ediyor. İstatistikler, depresyon vakalarının her geçen gün arttığını hatta çocuklarda bile rastlandığını gösteriyor. Oysa doğru beslenip, hareketli bir yaşam sürerek bu sorundan yani depresyon ve onun etkilerinden uzaklaşabilirsiniz.

 

Uykusuzluğa birebir

Papatya: Sakinleştirici etkisiyle uykuya geçmeyi kolaylaştıran papatyanın, Alman papatyası olarak bilinen türde olması gerekiyor. Papatya çayı hazırlamak için açık değil, güvenilir markaların ambalajlı ürünlerini tercih etmek önem taşıyor.

Şerbetçi otu: Strese karşı sakinleştirici etkisi olan şerbetçi otu, uykusuzluk tedavisinde de etkili.

Sarı kantaron: “St. John’s wort” ismiyle de bilinen sarı kantaron, kronik uykusuzluk ve depresyon tedavisinde kullanılıyor.

Kedi otu: Özellikle stres, huzursuzluk ve uykusuzluk gibi problemlerde etkili oluyor.

 

Strese karşı koyun

Ginseng: Bu kök bitki, sakinleştirici özelliğiyle tanınıyor. Stres kontrolü için besin takviyesi olarak günde 400 mg ginseng ekstresi öneriliyor.

Ispanak: Bol miktarda folik asit içeren koyu yeşil yapraklı sebzeler, dopamin ve serotonin gibi kişinin kendini iyi hissetmesini sağlayan hormonların yapımına yardımcı olarak, stresle baş etmeyi kolaylaştırıyor. Ayrıca koyu yeşil sebzelerdeki magnezyumun vücuttaki kortizol üretimini dengelediği de biliniyor.

Portakal: C vitamini, kandaki stres hormonunu yani kortizol seviyesini düşürmeye yardımcı oluyor. Stres kontrolü için beslenme rutininizde C vitamininden zengin portakala ve tüm turunçgillere yer açmak gerekiyor. Özellikle stresli dönemlerde C vitaminden zengin beslenip, takviyelerle desteklemek önem taşıyor.

Muz: Kişinin kendini iyi hissetmesini sağlayan dopamin, depresyon ve stres kontrolünde etkisi kanıtlanmış B vitaminleri ile ruh halini olumlu etkileyen magnezyum... Tüm bu değerli maddeler muzda bir arada yer alıyor.

Kabak çekirdeği: Beslenmenize magnezyum zengini kabak çekirdeği, ay çekirdeği, susam ve kabuklu yemişler eklemeniz gerekiyor. Çünkü bu mineral, kişinin iyi hissetmesini sağlayan birçok hormonun yapıtaşını oluşturuyor.

 

Enerjinizi kaybetmeyin, yorgunluğa yenilmeyin

Bilinen en güçlü antioksidan olan glutatyon, hücrelerin enerji üretimini destekliyor. Enerjiyi arttırmak için beslenme düzenine glutatyon zengini bitkisel yiyecekler eklenmesi öneriliyor.

Soğan-sarımsak: Bu iki bitki, en zengin sülfür kaynakları olarak biliniyor. Glutatyon üretimi için gereken önemli bir yapıtaşı olan sülfür; brokoli, lahana, karnabahar ve su teresinde de bol miktarda bulunuyor.

Bamya: Enerji üretiminde önemli rol oynayan glutatyondan zengin bamyanın faydalarından mümkün olduğunca faydalanmak için az pişirmek gerekiyor.

Avokado: Omega-3’ten zengin bir kaynak olan avokado, aynı zamanda glutatyon deposu olarak da biliniyor.

Zerdeçal: Bu kök bitkiye sarı rengini veren kurkumin maddesinin, glutatyon değerlerini arttırmada etkili olduğu düşünülüyor. Ama zerdeçalın vücutta çok az emildiğini unutmamak gerekiyor. Dolayısıyla yüksek miktarda kurkumin içeren zerdeçal ekstrelerinden faydalanmak önem taşıyor.

Meryem Ana dikeni: “Deve dikeni” olarak da bilinen bu bitkinin en önemli özelliği,

glutatyon üretimini tetikleyen aktif maddeler içermesi.

 

Mutluluğun formülü çok açık...

Eğer siz de mutsuzluk, depresyon ve stresle mücadele etmek istiyorsanız, bu önerilere göz atmayı unutmayın.

-Probiyotikten zengin beslenin. Zararlı gıdalarla, sağlıklı olanların faydasını engellemeyin.

-Gelişigüzel antibiyotik kullanmayın.

-Beslenmenizin yeterli miktarda Omega-3 içerdiğinden emin olun. Fakirleşen besinlerin yarattığı eksikliği Omega-3 takviyeleriyle destekleyin.

-Ciğer, tereyağı ve özgür gezen tavukların yumurtalarını tüketip, güneşlenerek D vitamini rezervinizi dolu tutun.

-Şeker, un ve pilav gibi basit karbonhidratlar yani kan şekerinizi aniden yükselten tüm yiyeceklerden uzak durun.

-Kısa sürede çabuk kilo verdiren diyetlerden kaçının.

-Yeterli miktarda B12 vitamini aldığınızdan emin olun.

-Genetiğine müdahale edilmiş modern buğdaydan, glüten içeren gıdalar tüketmeyin.

-Yağlı balıklar, sızma zeytinyağı, doğal tereyağı ve kırmızı etten gelen sağlıklı yağları tüketin.

-Hareket edin.

-Tiroit hastalığı olasılığını göz ardı etmeyin. Çalışmayan tiroidin sizi mutsuz edeceğini unutmayın.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.