Yoga ile iyileşin

Salı 14 Eylül

Yoga ile iyileşin

 

Hindistan’da ortaya çıkıp, tüm dünyaya yayılan yoga ile sağlıklı bir yaşama kavuşmaya ne dersiniz?

 

1- Vücudunuzu inceltin

Orta yaş grubundaki 15 bin yetişkin arasında yapılan araştırma, dört yıl ve daha uzun süre yoga yapanların 10 yıllık dönemde kilo almaya daha az meyilli olduğunu gösteriyor. Yapılan başka bir çalışmaya göre ise yoga yapan kişilerin beslenme konusundaki farkındalığı daha yüksek oluyor.

 

2- Bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirin

Journal of Alternative and Complementary Medicine’da yayınlanan bir araştırma, 12 hafta boyunca haftada bir kez 90 dakika yoga yapan kişilerin kanlarında hastalıklarla savaşan ve bağışıklıklarını koruyan antioksidan değerlerinin daha yüksek olduğu gösteriyor.

 

3- Sırt ağrılarını azaltın

Yapılan araştırmalar, yoganın bel ağrılarını azaltabileceğini ortaya koyuyor. Kronik bel ağrısından şikayetçi 80 katılımcıyla yapılan bir çalışma ise sadece bir hafta içinde bile yoga yapan grubun, farklı türde egzersiz yapan diğer gruba göre esnekliğini arttırdığını ve kısıtlılıklarını azalttığını gösteriyor.

 

4- Menopozun etkilerini düşürün

Kaliforniya Üniversitesi’nde yapılan çalışma, menopoz sürecindeki kadınların iki aylık yoga çalışması sonunda ateş basması şikayetinin yüzde 30 oranında azaldığını gösteriyor. Illinois Üniversitesi’nde yapılan bir başka araştırma ise haftada iki kez 90 dakikalık Iyengar yoga dersi alan post menopoz sürecindeki kadınların, dört ay sonunda enerji düzeylerinin daha yüksek olduğu, stres ve anskiyete düzeylerinin düştüğü gösteriyor.

 

5- Kalbinizi güçlendirin

Araştırmalar; yoganın kan basıncını, kolesterolü ve kan şekerini düşürdüğünü gösteriyor. Tüm bunlar da kardiyovasküler sistemin daha iyi çalışmasını sağlıyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.