Yoğurdun lezzetli eşlikçileri

Perşembe 14 Ekim

Yoğurdun lezzetli eşlikçileri

 

Yaz-kış sofraların vazgeçilmezi olan yoğurdu sağlıklı besinlerle lezzetlendirerek hem gözünüze hem de midenize hitap edin.

 

Türk mutfağının baş tacı gıdalarından olan yoğurt, son yıllarda kahvaltı ve ara öğün alternatifleri arasında da öne çıkıyor. Sade olarak da son derece sağlıklı bir alternatif olan yoğurda en çok yakışan eşlikçileri sizin için derledik.

 

Granola

İçinde kuru yemiş ve kuru meyveler olan granola, yoğurtla çok iyi gidiyor! Verdiği enerjiyle birlikte yorgunluk ve stresi de alıp götürüyor. Kan şekerini koruyor. Protein ve lif açısından zengin bu karışım, tok tutarak abur cubur yeme isteğini de azaltıyor. Yüksek lif içeriği sayesinde sağlıklı bir sindirim sistemine olanak sunuyor. Ancak yüksek enerji değerleri nedeniyle ölçülü tüketmek gerekiyor.

 

Yaban mersini

Kalp ve beyin sağlığını koruduğu ifade edilen yaban mersini, idrar yollarını temizlemeye yardımcı oluyor. Renginin koyuluğu, içeriğinin ne denli zengin olduğuna işaret ediyor. C vitamini içeriği; kolon, rahim ve karaciğer kanserine karşı mücadeleye destek veriyor. Yoğurt kasesinin besin değerlerini yükseltirken, mavi ve mor karışımı rengiyle tabağı da süslüyor.

 

Chia tohumu

Genellikle süt ya da suda yumuşatıp, şişmesi sağlanan chia tohumları yoğurdun içinde de bir miktar yumuşayabiliyor. Yüksek antioksidan ve Omega-3 içeriğiyle bilinen bu tohum, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Antioksidan içeriği sayesinde yaşlanma etkilerini geciktirmeye ve hücre yenilenmesine katkıda bulunuyor.

 

Zerdeçal

Yoğurdun içine, miktarına uygun olarak kattığınız zerdeçal, vücudunuzda biriken toksinlerden arınmaya, iltihaplardan korunmaya yardımcı olabiliyor. Kolesterolü düşürücü etkisiyle de bilinen bu baharat, karaciğeri güçlendirecek etkilere sahip. Soğuk algınlığı ve astıma iyi geliyor, hazmı kolaylaştırıyor. Zerdeçalın vücuttaki emilimi için karabiber de eklemeyi unutmayın.

 

Yulaf

Suda haşlayarak ya da katı haliyle yoğurdun içine ekleyebileceğiniz yulafın en bilinen özelliği tok tutması... Ayrıca kolesterol seviyesini düzenliyor, kan şekerini kontrol altına alıyor. Serbest radikalleri yok edip, kalp arterlerinin sertleşmesine katkıda bulunuyor. Oksidatif stresle mücadele eden antioksidanlardan zengin yulaf, kabızlığı gideriyor ve bağışıklığı güçlendiriyor. Karbonhidrat, lif ve protein içeriğiyle enerji kaynağı olma özelliği taşıyor.

 

Bal

Yoğurt kasenizi bal ile tatlandırmaya ne dersiniz? Beyni güçlendiren ve kanserden koruyan bal, “doğal ilaç” tanımını hak ediyor. Tüm sindirim sistemi için etkili bir antimikrobiyal olan bal; kas onarımına destek sağlıyor, enerji veriyor. Cilt güzelliğine de katkıda bulunuyor. Süt, içinde yarım avuç hatmi çiçeği ile kaynatıldığında öksürüğe de iyi gelebiliyor.

 

Hindistan cevizi yağı

Yoğurdu sade ama hafif aromalı tüketmek istiyorsanız; Hindistan cevizi yağı, tam size göre! Tükettiğiniz yoğurt miktarına göre 1 çay ya da tatlı kaşığı Hindistan cevizi yağı, sade yoğurda farklı bir tat veriyor. Kemikleri koruyup, güçlendiren bu yağ, güçlü bir antioksidan kaynağı. Antibakteriyel özelliğiyle de tüm vücudu koruma altına alıyor. Kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyor, strese iyi geliyor.

 

Muz

Yoğurdun içine kolayca dahil edilebilecek meyvelerden biri de muz. İster püre kıvamında, ister ufak parçalar halinde yoğurt kasesine ekleyebilirsiniz. Belki biraz tarçın ya da Hindistan cevizi tozu da lezzet verebilir. Triptofan proteinini serotonine çevirerek mutlu hissettirmeye yardımcı olan muz, bu özelliğiyle çikolatadan rol çalıyor. Bol miktarda potasyum ile B6 vitamini içeren bu meyve, şeker düzeyini düzenleyerek regl öncesi sendrom halini iyileştirmeye yardımcı oluyor. Ayrıca sindirim bozukluklarını düzeltiyor. Lif zengini yapısıyla kabızlığa da iyi geliyor.

 

Avokado

Püre halindeki avokado ve süzme yoğurdu bir araya getirerek lezzetli bir sos hazırlayabilirsiniz. İçeriğindeki doymamış yağ asitleri sayesinde en sağlıklı yağ kaynaklarından biri sayılan avokado; kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum, bakır, manganez, fosfor ve çinko içeriyor. Yüksek potasyum oranıyla hipertansiyona karşı geliyor. Kan damarlarındaki gerginliğini azaltarak kan basıncını düzenliyor. Böylece; pıhtılaşma, kalp krizi ve felç olasılığını azaltıyor.

Bu makale Formsante tarafından 24Kitchen için hazırlanmıştır.